نوشته های مفید

جایی برای نوشتن مطالب مفید

نوشته های مفید

جایی برای نوشتن مطالب مفید

  • ۰
  • ۰

کاشت دیجیتالی ایمپلنت با یک دهم هزینه آمریکا در ایران
به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مینایی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس در دومین سمپوزیوم ایمپلنتولوژی دیجیتال اظهار کرد: ایمپلنت بهترین روش جایگزین دندان در افرادی است که دندان از دست رفته دارند، در روش کاشت ایمپلنت به صورت دیجیتال به کمک نرم‌افزار‌های هوشمند عوارض کاشت ایمپلنت به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: ما این روش را در کشور بومی سازی کرده‌ایم. به کمک یک رادیوگرافی فک و صورت و اسکن سلولی تصویری از دهان فرد گرفته می‌شود و فایل اسکن به همراه رادیوگرافی برای ما ارسال می‌شود که کارشناسان عکس را به مدل سه بعدی تبدیل می‌کنند و بهترین روش کاشت ایمپلنت در اختیار دندانپزشک قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: پس از تأیید روش از سوی دندانپزشک پرینت ۳ بعدی به همراه شابلن در اختیار دندانپزشک قرار می‌گیرد و ایمپلنت با حداقل آسیب به بافت نرم و عصب‌های دندان کاشته می‌شوند.

مینایی تصریح کرد: علی رغم تحریم‌ها ما توانسته‌ایم فناوری کاشت ایمپلنت به صورت دیجیتال را در ایران بومی سازی کنیم و این فرآیند با مشارکت تیم تحقیق و توسعه یکی از برند‌های مطرح در کشور کره جنوبی در ایران بومی سازی شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان دایوپارس با اشاره به مزایای کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال اظهار کرد: این روش برای همه کسانی که دندان از دست رفته دارند نسبت به روش آنالوگ مزایایی دارد، بیماران قلبی، فشار خونی و دیابتی که جراحی برای آن‌ها ممکن است عوارضی داشته باشد بهتر است از روش ایمپلنت دیجیتالی استفاده کنند زیرا در این روش برش جراحی وجود ندارد و عارضه‌ای برای بیماران نخواهد داشت.

او با بیان اینکه بومی سازی کاشت ایمپلنت به روش دیجیتالی صرفه‌جویی ارزی به دنبال دارد، گفت: با بومی‌سازی این تکنولوژی در کشور توانسته‌ایم هزینه کاشت ایمپلنت به روش دیجیتالی را در ایران به یک دهم قیمت آن در اروپا و آمریکا کاهش دهیم.

مینایی ادامه داد: ما محصول دانش بنیان خود را به کشور‌های منطقه خاورمیانه صادر می‌کنیم و با این کار ارزآوری برای کشور صورت می‌گیرد.

در روش کاشت ایمپلنت دیجیتالی باز کردن لثه از فرآیند درمان حذف می‌شود
در ادامه امید مشعوف متخصص لثه و ایمپلنت در دانشگاه دانوب اتریش اظهار کرد: خوشبختانه ما در ایران توانسته‌ایم این تکنولوژی را به دست آوریم این نشان می‌دهد از علم روز دنیا عقب نیستیم و به روزترین تکنولوژی کاشت ایمپلنت در ایران وجود دارد.

او ادامه داد: اکنون روش کاشت ایمپلنت به صورت دیجیتال با استاندارد‌های روز دنیا و جدیدترین تکنولوژی‌ها انجام می‌شود و خوشحالیم که توانایی ساخت و استفاده از این ایمپلنت‌ها در ایران برای بیماران میسر شده است.

همچنین مسعود اجلالی عضو هیئت علمی علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به مزایای کاشت ایمپلنت به صورت دیجیتال در مقایسه با روش آنالوگ گفت: روش کاشت ایمپلنت به صورت دیجیتال در مدت زمان کوتاه‌تر انجام می‌شود و باز کردن لثه از فرآیند درمان حذف می‌شود.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در روش آنالوگ مرحله اول کاشت ایمپلنت جراحی است و بیمار در اتاق عمل باید جراحی وسیعی انجام دهد، اما در فن‌آوری کاشت ایمپلنت به صورت دیجیتال دیگر به این شکل نیست و ایمپلنت روی استخوان کار گذاشته می‌شود و به دلیل آن که برش وجود ندارد بیمار دچار عوارض کمتری می‌شود چراکه خونریزی زیادی در این روش نداریم.

 

مقالات مرتبط : 

بهترین مرکز ایمپلنت در تهران

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی